Thuis
Contacten

    Hoofdpagina


Beroepsproduct Filmfestivalreeks Forever Young Iris de Jong 0824479

Dovnload 54.24 Kb.

Beroepsproduct Filmfestivalreeks Forever Young Iris de Jong 0824479



Datum17.06.2017
Grootte54.24 Kb.

Dovnload 54.24 Kb.

Beroepsproduct Filmfestivalreeks Forever Young

Iris de Jong
0824479


forever young

Inleiding



Dit verslag betreft mijn vierde beroepsproduct Filmfestivalreeks Forever Young. Aangezien het een uitvoerend project was, gaat het hier om een verantwoording van het festival, ondersteund met enkele bewijsstukken om de echtheid van dit product aan te tonen.

Er wordt omschreven wat het product inhoudt door middel van een korte omschrijving, vervolgens is er te lezen hoe de filmfestivalreeksen er uit hebben gezien door een programmaomschrijving en hoe ik gewerkt heb aan het festival en wat mijn taken waren. Tevens wordt er beschreven aan welke competenties ik door middel van dit product heb gewerkt. Ten slotte eindig ik met enkele aanbevelingen en ervaringen met het desbetreffende product.



Korte omschrijving van het beroepsproduct

Voor Stichting Art-Age heb ik mede een filmfestivalreeks genaamd Forever Young helpen organiseren en voorbereiden naar de aanloop hier naartoe en de organisatie ter plaatse.
De eerste editie van dit festival vond plaats in Eye Amsterdam, dit was tegelijkertijd een slotmanifestatie voor active ageing en solidariteit tussen generaties. Dit was op 28 februari 2013 van 10.30 tot 17.00 uur. De tweede editie vond plaats in filmhuis Den Haag waar de film Békas werd vertoont in het kader van Movies that Matter op 25 Maart, om vervolgens mijn beroepsproduct af te sluiten met de laatste editie van Forever Young in Cinerama Rotterdam op 4 Juli.

Het Festival

ART-AGE maakt met FOREVER YOUNG een start met het creëren van een pool van mensen die deze continuïteit nastreven. Film en debat zijn laagdrempelig om een breed scala aan bezoekers aan te spreken. Voor de toekomst staan programma’s op stapel die met name van vitale ouderen hun inzet zullen vragen voor de kwetsbaren; jong en oud.

Eye Amsterdam

Programma

10.00 uur Ontvangst



10.30 uur Welkom door dagvoorzitter Hedy d'Ancona, oud minister van VWS en oud-lid van het Europarlement.  

10.40 uur Ochtendfilm A Late Quartet – Inleiding door 
EYE filmclublid Annemarie Oster, schrijfster en columniste.

De relatie met het thema zorg en relaties tussen generaties 


in A LATE QUARTET wordt duidelijk wanneer één van de leden van een beroemd strijkkwartet ziek wordt: Parkinson. De musici werken al vele jaren samen en een andere samenstelling van het kwartet kan men zich niet voorstellen. Het proces en de verwikkelingen die volgen zijn niet allemaal direct gerelateerd aan de onderwerpen van de paneldiscussie: liefdesrelaties, hoop en drama.

12.15 uur OMSLAAN IN ZORG:  
Intergenerationeel debat olv Hedy d'Ancona
Debat over de toekomst van de zorg, hoe slaan we de toenemende lasten om over jong en oud: actief ouder worden, burgerinitiatieven, kleinschaligheid, eigen verantwoordelijkheid en gemeenschapszin als conditie voor kwaliteit van zorg. Oud staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten van Gezondheid, Welzijn en Sport verzorgt de aftrap. Andere deelnemers zijn onder meer: Aad Koster, directeur ActiZ (organisatie van zorgondernemers met tezamen ruim twee miljoen cliënten en 420.000 medewerkers), Guus Bannenberg (voorzitter zorgorganisatie Corona Wonen en voorzitter Stichting Zorg in eigen Hand). Dennis Wiersma (FNV Jongeren)  Marc van der Schee namens de jonge wetenschappers van de Nationale Denktank.

13.15 uur Lunch en gelegenheid stands te bezoeken

13.45 - 16.45 uur EUROPESE BIJDRAGE                                                                                                           
Een overzicht van de Nederlandse inspanningen in het Europees Jaar voor Actief Ouder Worden en Solidariteit tussen Generaties; er wordt teruggeblikt en vooruitgekeken. Wat is de betekenis van de voorbeeldprogramma’s voor met name jongere generaties? 
Hoe zit het met de toekomstige betaalbaarheid van de zorg, houdbare premies/belastingen 
en verlichting van taken en verantwoordelijkheden in het spitsuur van het leven?

13.45 uur Openingswoord en Awards. 
Videoboodschap 
Europese Commissie. Andy Klom, Hoofd Vertegenwoordiging Europese Commissie in Nederland – reikt Awards Nederlandse inzendingen uit.                                    
 
14.00 uur Nederlandse goede voorbeelden in Actief Ouder Worden. De demografische uitdaging.Investeren met het Europees Sociaal Fonds in langer, gezond en productief werken -Thema duurzame inzetbaarheid werknemers Brenda Gietema - Programma manager Ministerie SZW (Coördinator ESF AGE Network).
                                   
14.15 uur Gezond en Actief in Groningen en Noord-Nederland 2012 - Thema Gezond en Vitaal Oud Worden. Marieke Zwaving - bestuursadviseur Gemeente Groningen - Programma Gezond & Actief. (GA!) Groningen in 2012 van stad Groningen, UMCG, Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool en Healthy Ageing Network Noord Nederland.
                                   
14.30 uur Robots in de zorg? Thema Inzet van ICT in de (informele) zorg. Ad van Berlo - Smarthomes. Voorzitter recent AAL Congres Eindhoven september 2012 met 1300 deelnemers. Jonge ICT experts ontwikkelen technologie voor langer zelfstandig wonen van ouderen en support informele zorg.                                    
                                
14.45 uur Pauze
                                   
15.15 uur  GENERATIES SAMEN AAN ZET - 
Thema Maatschappelijke inzet senioren. Kees Penninx (ActivAge - intergenerationele wijkprojecten) en Pieter van Dijk (auteur boek Generatiecrisis). Potentieel van ouderen voor jongeren en vice versa, het generatielab,Voorstel voor een generatiepact.
                                   
15.45 uur  INITIATIEVEN VAN MIGRANTEN Carol Burgemeestre - Stichting Voorbeeldprojecten. Documentaire Actief Oud  (EU 2012 Active Ageing Award). Yvonne Witter - Aedes-Actiz Kenniscentrum Wonen-Zorg (en ART-AGE).
 
16.00 uur   Pauze
 
16.15 uur  NU OF NOOIT de docu Conny Groot van het Euro+ Songfestival (en ART-AGE) vertelt over cultuur en generaties in muziek Ellen Blom documentairemaakster leidt in (winnares Gouden Kalf) NU OF NOOIT muziektheater.
                                   
17.00 uur  Slotwoord.  

Ruim 260 bezoekers woonden de eerste editie bij van het filmfestival Forever Young op 28 februari in het Amsterdamse Eye Filmmuseum. Dit was een succesvolle en spannende eerste editie met twee premières: de speelfilm A late Quartet en de documentaire NU OF NOOIT. En met debat en presentaties over zorg en generaties.




Filmhuis den Haag

In het filmhuis den Haag vond de editie plaats op 25 maart, beginnend met de exclusieve vertoning van de film Békas. Dit werd gevolgd door een nagesprek met hulp- en zorgorganisaties over zorg voor elkaar binnen generaties en netwerken tegen de achtergrond van gebrekkige professionele voorzieningen in landen als Irak. De jonge Iraakse Karzan Kader komt over voor deze exclusieve vertoning en zal tevens spreken.



BEKAS (2010)
Het is het begin van 1990 in Koerdistan, Noord-Irak. Saddam Hoessein heeft het land nog in zijn greep. De weesbroertjes Zane en Dana hebben alleen elkaar en zoeken samen hun weg. Op een dag komt de film Superman naar hun Koerdische dorp. Zij zien hoe hij in een handomdraai alle problemen oplost en besluiten naar Amerika te gaan. Wie anders dan Superman kan hun gedode ouders terug brengen? Uitgerust met vastberadenheid en een ezel genaamd Michael Jackson, gaat het duo op weg.

Humor en lichtvoetigheid bepalen BEKAS en maken de film daardoor des te indrukwekkender. De  broertjes zijn hartbrekend origineel en moedig in hun roadmovie op een ezel. In relatie tot het filmfestival FOREVER YOUNG en de discussie over zorg en generaties is deze film een voorbeeld van onderlinge solidariteit bij gebrek aan formele zorg in de samenleving. 

Maker Karzan Kader (35 jaar) putte uit zijn eigen ervaringen bij het maken van deze warme en originele film. Door de naïeve ogen van de twee kinderen, slaagt hij erin zware onderwerpen van oorlog en onderdrukking te benaderen met charme en humor, en op een bedrieglijk relaxte manier. Karzan Kader was vervolgens aanwezig bij het nagesprek over zorg of juist de afwezigheid daarvan, in landen als Irak op 25 maart in theater aan het SPUI  na de exclusieve vertoning van BEKAS.



Derde editie Cinerama Rotterdam 04-07-2013

Het programmma



Lola 10.00 – 12.00
Regisseur: Brillante Mendoza
Speelduur 110 min
Release: 5 mei, 2010 (FR)
Gesproken taal: Filipijns/Tagalog
Engels ondertiteld

Inleiding door Caroline van Dullemen, directeur van World Granny

In Lola proberen de beide grootmoeders ondanks hun geldgebrek datgene te doen wat zij denken dat juist is voor hun kleinzonen. Hoewel ze allebei dezelfde missie hebben, zijn ze ook tegenstanders, opponenten, en is de verzoening die aan het einde van de film plaatsvindt zowel harmonisch als cynisch: omwille van hun sociale omstandigheden worden ze gedwongen uiteindelijk een schikking te accepteren.

Mendoza in Cannes: "Als er één ding is dat al mijn films bindt, is het de noodzaak van de hoofdpersonen om te overleven. Ook als ze zichzelf daarvoor moeten corrumperen of verloochenen. Maar zo is het nu eenmaal. Als je in armoede leeft, heb je de luxe van een moraal niet. Is er een probleem, dan moet dat probleem worden opgelost. En daarna gaat het leven door. Zo simpel is het. En ondertussen hebben mensen toch nog last van hun geweten. Omdat we nu eenmaal opportunisten met een geweten zijn. Dat is de bron van alle goede verhalen."



A simple life (Tao jie) 12.45 – 14.45
Regisseur: Ann Hui
Speelduur: 118 min
Gesproken taal: Kantonees, Engels, Taiwanees
Release: 16 augustus, 2012 (NL)
Nederlands ondertiteld

Inleiding door Jan Booij, adviseur. Voormalig directeur De Schilderhoek, oprichter van ENIEC, Europees Netwerk Oudere Migranten.

In A SIMPLE LIFE vertelt Ann Hui, de leading lady van de Aziatische cinema, het diep ontroerende verhaal van een vrijgezelle jonge filmproducent (gespeeld door de Hongkongse superster Andy Lau) en zijn oudere huishoudster Zhong Chun-Tao(een fenomenale rol van Deanie Ip), die al generaties lang voor zijn familie werkt. Wanneer zij ziek wordt, besluit hij de rollen om te draaien en de zorg voor haar op zich te nemen. Voor het eerst in zijn leven voelt hij de kracht van onvoorwaardelijke liefde. Regisseur Ann Hui maakte een schitterende film over universele thema’s.


A SIMPLE LIFE is op de grote filmfestivals wereldwijd in de prijzen gevallen. De film was een van de publieksfavorieten van het afgelopen filmfestival van Rotterdam.


Boven is het stil 16.30 – 18.00
Regisseur: Nanouk Leopold
Speelduur: 99 min
Gesproken taal: Nederlands
Release: 25 april, 2013 (NL)

Helmer is een alleenstaande boer van vijftig jaar oud. Hij brengt zijn bedlegerige vader naar zolder zodat hij niet meer naar zijn pijpen hoeft te dansen. Als hij de 18-jarige Henk als knecht aanneemt lijkt zijn leven eindelijk beweging te krijgen.




Miele 19.00 – 21.00
Regisseur: Valeria Golino
Speelduur: 96 min
Gesproken taal: italiaans
Engels ondertiteld
Release: 1 mei, 2013 (IT)

Inleiding door Imre Krull, campagneleider van het nieuwe ouder worden

In de Frans-Italiaanse productie MIELE, met in de hoofdrol Gouden Palm winnares Jasmine Trinca (THE SON'S ROOM, 2001), leidt de in Rome wonende Irene een dubbelleven. Voor haar man en vader is zij een student, maar in werkelijkheid helpt ze terminaal zieken om in waardigheid te kunnen sterven.

Een dag met inspirerende films, mini symposium en workshops. Forever Young toont die dag vier films die vanuit verschillende perspectief inzicht geven in de culturele diversiteit en de kijk op zorg. De films inspireren als het gaat om het verbinden van generaties en de kracht van ouderen. Aangevuld met een mini-symposium en workshops over interculturalisatie. mede ondersteund door Het Nieuwe Ouder Worden.

Minisymposium

Om 15.00 uur start het minisymposium en bespreken we actuele thema’s rond interculturalisatie en kijken we hoe en waar we van elkaar kunnen leren. Hoe bereiden oudere migranten zich voor op het ouder worden? En hoe spelen professionals hier op in? Hoe kunnen zij de kracht van oudere migranten benutten in het bereiken van cultuur sensitieve zorg? Onder leiding van professor Robbert Huijsman, Bijzonder hoogleraar Management en Organisatie van de Ouderenzorg bij iBMG, Erasmus Universiteit Rotterdam en manager kwaliteit & innovatie bij Achmea. In het panel nemen o.a. plaats Ibrahim Yerden, Cultureel antropoloog, verbonden aan de UVA en onlangs gepromoveerd op het onderwerp zorgverwachtingen bij Turkse ouderen, Heili Bassa directeur Pluspunt, expertisecentrum voor senioren en participatie in Rotterdam en ten slotte Mohammed Benzakour, o.a. schrijver van het onlangs verschenen boek Yemma dat geïnspireerd is op zijn ervaringen in de zorg waar zijn moeder met een herseninfarct in terecht komt. Er vinden parallel twee workshops plaats i.s.m. o.a. het NOOM, (Netwerk Organisaties van Oudere Migranten) waarbij we onder andere de documentaire ‘Meer dan vergeten’ vertonen en de documentaires zeventigers (man en vrouw) van Annelies Heesakkers worden vertoond met afsluitend een nagesprek tussen Conny Groot en mevrouw Heesakkers.



Achtergrond Art-Age

ART-AGE stimuleert de verbindingen tussen generaties tot buiten de landsgrenzen. ART-AGE is opgericht om in Nederland en Europa deze aanpak te ontwikkelen en onder de aandacht te brengen. Betrokkenheid van de filmwereld met de grote samenlevingsthema’s is een belangrijk doel.

Landelijk bundelt ART-AGE jarenlange ervaring met eerdere intergenerationele festivals en concept-ontwikkeling, middelenwerving en organisatie. De feitelijke inhoud en vormgeving, filmselectie en debat worden lokaal bedacht en bepaald, waarbij 'gastprogrammeurs' uit netwerken van jongeren en ouderen worden uitgenodigd. Zij kunnen een beroep doen op het landelijke team en lokale professionele programmeurs om steun te bieden bij de filmkeuze en de keuze van debatthema's. Van zo'n werkwijze mag grote diversiteit in keuzen en creativiteit worden verwacht.

Bestuursleden Ger Tielen (oa NPOE, taskforce Ouderen en Arbeid), Yvonne Witter (Actiz/Aedes) en Conny Groot (Oud is IN Beeld, Euro+ Songfestival) constateren dat instituties en samenleving behoefte hebben aan nieuwe trends in werving en communicatie om hun bereik en effectiviteit te vergroten. De toekomstige intergenerationele solidariteit is urgent en vraagt om nieuwe politieke, economische én culturele antwoorden.

Taken

Voor de voorbereiding van de festivals heb ik contact gehad met de doelgroep en deelnemers van het festival en de communicatie gedaan. Dit door middel van de mailing bijhouden en vragen e.d. beantwoorden. Ook heb ik een deel van de promotie aan de hand van flyers verspreiden en verzenden naar culturele- en zorgorganisaties en Social Media. Verder heb ik teksten geschreven en aangeleverd voor de mailing naar de deelnemers of voor de website. Ik heb ook contact gehad met enkele fondsen, bijvoorbeeld voor het gebruik en toezending van logo’s en dergelijke. Voor alle festivals heb ik verschillende vergaderingen bijgewoond met bijvoorbeeld Actiz, de grootste sponsor van Forever Young en Het nieuwe ouder worden. Bij alle festivals was ik ook ter plaatse aanwezig om een deel van de organisatie op me te nemen zoals de opbouw, het verwelkomen van de gasten en de inschrijvingen te verwerken. Ik dien dan ook als aanspreek- en informatiepunt voor de gasten. Tevens is het belangrijk om ter plekke oplossingsgericht te kunnen werken omdat ik soms plots voor een probleem stond dat gauw opgelost moest worden. Bijvoorbeeld als de techniek niet werkt, moet gauw de techneut erbij gehaald worden. Omdat de organisatie zo klein is, zijn er veel kleine taken waar je aan werkt. Zo moest de premièrefilm Miele in Brussel opgehaald worden en dan stippel ik de route uit of probeer een koerier te regelen voor een redelijke prijs. Ook hebben we gewerkt aan de planning van het festival en hebben we de puntjes op de I gezet, ideeën aangedragen en mee gediscussieerd.

Competenties

1. Verkennen, onderzoeken, analyseren


2. Contact leggen en begeleiden
3. Ontwerpen en ontwikkelen
4. Organiseren, netwerken en bemiddelen
5. Bedrijfsmatig & organisatiegericht handelen
6. Beleidsmatig en strategisch handelen
7. Eigen professionaliteit ontwikkelen
8. Het ontwikkelen van de beroepspraktijk en het beroepsmatig handelen
9. Profileren, legitimeren en maatschappelijke steun verwerven

 Omdat ik de vorming van de filmfestivalreeks Forever Young vanaf het begin heb gevolgd en hier onderdeel van uitmaakte, deelgenomen heb aan de organisatie van alle drie de edities heb ik kunnen werken aan de competentie ontwerpen en ontwikkelen. Ik heb alle fases van het filmfestival meegemaakt, zoals het concept, uitwerken van de ideeën, concretiseren, puntjes op de i zetten, uitvoering en evaluatie. Zo heb ik verschillende vergaderingen tussen de organisatoren bijgewoond, verschillende taken uitgevoerd ter voorbereiding en was ik aanwezig bij het festival.

Ook heb ik tijdens dit beroepsproduct gewerkt aan de competentie organiseren, netwerken en bemiddelen. Art-Age heeft verschillende grote samenwerkingspartners waar ik mee samen heb mogen werken. Zodoende heb ik een klein netwerk op kunnen bouwen en heb mij tijdens vergaderingen kunnen profileren als toekomstige professional. Voor dit festival heb ik moeten regelen dat verschillende partijen op de juiste tijden op de juiste plaats aanwezig zijn, wat deze competentie tevens heel basaal inhoudt. Het punt bemiddelen komt aan bod met de bewerkstelligen dat verschillende organisaties bij elkaar komen en van elkaar kunnen leren. Zo ook professionals en juist ook organisaties zoals grannies finest, zodat deze op hun beurt ook weer mogelijke nieuwe samenwerkingen in de toekomst kunnen realiseren.

Ook heb ik tijdens deze edities de eigen professionaliteit ontwikkeld. Als ik terugkijk op de eerste editie, waar ik nog van toeten noch blazen wist, niet wist wat ik kon verwachten en wat er van mij verwacht werd en dit vergelijk met de laatste editie waar ik veel kalmer en zelfverzekerder aan de slag kon. Ik heb me ook meer laten horen tijdens vergaderingen en meer taken naar me toegetrokken zodat ik bij andere samenwerkingspartners meer zou opvallen.

Profileren, legitimeren en maatschappelijke steun verwerven is aan bod gekomen door de maatschappelijke thema’s van Forever Young en de manier waarop dit met de filmfestivals onder de aandacht is gebracht.

Uiteraard zijn de werkzaamheden die ik voor en tijdens het filmfestival heb verricht een goed voorbeeld van de competentie het ontwikkelen van de beroepspraktijk en beroepsmatig handelen. De onderwerpen, het concept en de manier van werven zijn allen perfect weggelegd voor de CMV’er en is wegens de veelomvattendheid en de verschillende taken bij uitstek geschikt voor de brede interesses van een CMV’er.

Theorie

Ik heb gewerkt met het boek ‘’Projectmatig werken’’ van Roel Grit om gefaseerd en projectgericht te werken aan dit beroepsproduct. Dit boek legt in stappen uit hoe je een project uit kunt voeren en waar er bij de voorbereiding aan gedacht moet worden om iets concreet en doelgericht te kunnen uitvoeren.

Voor de evaluatie en verbetering van de edities was het boek ‘’Hoe maak je een beleidsplan’’ van Roel Grit en Marco Gerritsma een uitkomst. Hierbij wordt gekeken naar de huige situatie, deze inventariseer en analyseer je, om vervolgens de bevindingen op te schrijven en te gebruiken bij het vormen van een volgende editie.



Tevens heb ik gebruik gemaakt van wat ik geleerd heb tijdens een social media training van Rosa Hordijk van Grounds. Hierbij kregen we tips en tricks voor het inzetten van social media, zoals het ontwikkelen van een strategie zodat je social media gericht gaat gebruiken.

Ook heb ik mij ingelezen wat betreft de verschillende films en sprekers, zodat ik wel wist waar ik over praatte en beter kon begrijpen wat de algehele context van de festivals was.

Voor het verantwoorden van dit beroepsproduct heb ik gebruik gemaakt van de Art-Age website voor de programmering van de verschillende edities.

Aanbevelingen voor & ervaringen met gebruik product

Mijn ervaringen met de verschillende edities zijn bijzonder positief. De opkomst was voor alle keren buitengewoon groot te noemen, ook gezien de onderwerpen en het sociaal maatschappelijke thema dat ook benadrukt werd door de minisymposia, debatten en paneldiscussies. Het waren allen geslaagde edities en te merken was dat de organisatie ter plaatse en voorbereiding die voor af ging gedurende de reeks verbeterden. In eerste instantie was het in Eye bijvoorbeeld nog erg spannend en wennen. Ook wist ik niet precies wat te verwachten of wat er nu van mij werd verwacht werd. Ik kan dan ook zeggen dat ik gedurende dit beroepsproduct zeker aan mijn professionele houding heb kunnen werken. In eerste instantie is het wat onwennig en neem je de houding van de stagiair aan, terwijl ik bij de laatste editie ook zelf kans zag om te netwerken en de werkzaamheden op een meer professionele en zelfverzekerdere manier kon vervullen.

Mijn aanbevelingen voor dit product zijn om door middel van social media en nieuwe marketingcampagnes ook de aandacht van jeugdigere deelnemers (bijvoorbeeld studenten van ISO of IVG) te stimuleren om deel te nemen aan de filmfestivals. Dit zorgt voor een wat gevarieerder en gedifferentieerder publiek. Nu is het vooral een vrije homogeen publiek van over het algemeen wat oudere professionals en geïnteresseerden. Dat is enerzijds logisch gezien de onderwerpen, maar een wat jonger publiek zou zeker niet misstaan. Dit ook omdat het voor studenten een zeer leerzame ervaring kan zijn en tevens een manier om te netwerken en zichzelf te profileren in het werkveld.

Een andere aanbeveling is dat het zeer belangrijk is om met draaiboeken te werken en deze zorgvuldig voor te bereiden en per tijdstip te schrijven wat er gebeurd en door wie. Het moet dan wel overzichtelijk en begrijpelijk zijn.

Ook raad ik aan om de verspreiding van informatie via flyers gerichter en eerder te doen. Nu gebeurde dit vaak een week van te voren en onder veel stress (flyers die te laat aankomen e.d.). De vraag is dan of de investering in flyers zich überhaupt terugbetaald, aangezien het over het algemeen toch de oude achterban is die zich aangesproken voelt om deel te nemen aan het filmfestival. Als er toch gekozen wordt voor promotie via flyers op nieuwe plekken dient dit toch zeker een paar weken van te voren te gebeuren. Er moet dan van tevoren een gericht plan gemaakt te worden waar deze flyers het beste een geschikt publiek kan bereiken dat ook daadwerkelijk zou willen deelnemen.



Omdat er veel voorbereidingen plaatsvinden voor ieder festival is het handig om per week op te schrijven welke vorderingen er zijn gemaakt en welke taken reeds vervult zijn en deze aan alle organisatoren door te sturen. Dit zorgt er voor dat er een goed overzicht is van wat er gedaan is en wat er nog moet gebeuren.

Bewijsstukken
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1044420_563911766993650_1893936373_n.jpg

http://art-age.nl/images/02(1).jpg

http://art-age.nl/images/03.jpg

http://art-age.nl/images/%5bphoto_album%5d/qzhvxia3f1ng7qxu9kijevn7ci4po3yftdrgucwuaclhqik92u_m.jpg

http://art-age.nl/images/%5bphoto_album%5d/226ewgkk6m7jx2fbzerqnjcfhnpplkihylruhvjbw0fzys4qs5_m.jpg

http://art-age.nl/images/%5bphoto_album%5d/uytxqtqi5bj1qgfk82epgz7xlj4htb4kqiam8iymuaspwqrbjx_m.jpg

  • Korte omschrijving van het beroepsproduct
  • Programma 10.00 uur Ontvangst 10.30 uur Welkom
  • 12.15 uur OMSLAAN IN ZORG: Intergenerationeel debat olv Hedy dAncona
  • 13.15 uur Lunch en gelegenheid stands te bezoeken 13.45 - 16.45 uur EUROPESE BIJDRAGE
  • het Europees Jaar voor Actief Ouder Worden en Solidariteit
  • 14.45 uur Pauze 15.15 uur GENERATIES SAMEN AAN ZET
  • 15.45 uur INITIATIEVEN VAN MIGRANTEN
  • Filmhuis den Haag
  • Derde editie Cinerama Rotterdam 04-07-2013
  • Boven is het stil 16.30 – 18.00 Regisseur: Nanouk Leopold Speelduur: 99 min Gesproken taal: Nederlands Release: 25 april, 2013 (NL)
  • Minisymposium
  • Achtergrond Art-Age
  • Theorie
  • Aanbevelingen voor ervaringen met gebruik product

  • Dovnload 54.24 Kb.