Thuis
Contacten

    Hoofdpagina


Handleiding asn score

Dovnload 305.4 Kb.

Handleiding asn score



Pagina1/3
Datum09.09.2018
Grootte305.4 Kb.

Dovnload 305.4 Kb.
  1   2   3

Handleiding ASN Score

Inleiding:


Waarom
Dit programma is gemaakt omdat er door alle diverse verenigingen een eigen ontworpen stukje software werd gebruikt om de scores tijdens de wedstrijden te verwerken.

Op zich is hier niets mis mee, maar voor de uniformiteit, verwerking naar competitie standen en publicatie op het Internet is dit erg bewerkelijk en tijdrovend.

Mede hierdoor is de kans op fouten maken in de verwerking erg groot.
Met dit programma gebruiken we allemaal hetzelfde, is er al het e.e.a. geautomatiseerd waardoor de kans op fouten afneemt.

Uiteraard zijn verdere functionaliteiten te bedenken en zullen, indien mogelijk, ook verder ontwikkeld worden.


Wat
Er is met een paar andere schutters gebrainstormd over hoe dit programma er uit moest zien en welke functies de belangrijkste zijn.

Vooral in de wedstrijd opbouw zijn een zo groot aantal varianten te verzinnen (één stage, twee stages, dus verschillende scores die je bij elkaar kunt optellen of de beste drie scores kunt tellen) dat juist die mogelijkheden niet zijn ingebouwd. Dan ben je namelijk nog een jaar bezig…

De meest voorkomende variant (de snelste tijd uit vijf series telt) is ingebouwd, en de mogelijkheid om punten mee te laten tellen.

De hitfactor is dus de bepalende score.



Lees dit !!

Gebruik en uitleg

Samenvattend / snelmenu

Deelnemerslijst importeren

Wedstrijd toevoegen

Inloggen beheermenu

Gebruik.
Bij het dubbelklikken van het programma wordt een zgn Splashscreen geopend:



Via het pijltje met bijschrift “Naar ASN Score” kom je in het hoofdmenu.
De links die je ziet staan “Info” en “Actionshooting website” werken !
Je kan vanuit hier dus meteen een mailtje openen aan mij gericht, of naar de website gaan.

Je ziet hier een aantal knoppen waarvan de belangrijkste “Wedstrijden” is.

De knop “Beheermodule” is alleen voor het toevoegen van elementen (wedstrijd, klasse) en dus normaal gesproken niet nodig.

“Nieuwe deelnemers” komt ook later voor en moet gebruikt worden als zich een deelnemer meldt die nog niet in de database zit.



Deze “Stop” knop sluit het programma helemaal af !

Je klikt op “Wedstrijden” en ziet de tot dan ingevoerde wedstrijden :


Je ziet dat er één datum is vermeld (de eerste dag van de wedstrijd). Dit is om de competitieberekening over het kalenderjaar te laten kijken.

Je kunt sorteren op datum, naam en plaats d.m.v. de knopjes boven de betreffende kolom.

Wanneer je de inschrijvingen wilt gaan invoeren klik je op de knop “Inschrijvingen” naast jouw wedstrijd.



Je krijgt dan het inschrijvingsformulier:

Dit is het formulier waarmee je eigenlijk de wedstrijd controleert.

Het begint natuurlijk met inschrijven..


Je klikt op het zgn. pulldown pijltje naast het deelnemersveld en je kunt door de lijst met schutters scrollen. (Wanneer de schutter er niet bij zit (Kijk goed !!!) kan je die toevoegen door de knop bovenaan “Nieuwe deelnemers”)

Je selecteert de juiste schutter (er komt een vinkje indien hij/zij ASN lid is) en in het volgende veld geef je de klasse op waar hij/zij zich voor inschrijft.

Wil een schutter dus vier klassen schieten, komt zijn/haar naam hier vier keer voor!

Meestal heeft de schutter een voorkeur voor een dag en tijdstip, deze kun je meteen invoeren.

Uiteraard moet je zelf op de hoogte blijven van je dagindeling en daarvoor is de gelijknamige knop.
Als je alle schutters hebt ingeschreven kan je met de knop “Alle Score-forms printen” in één keer alle score formulieren uitprinten.

Moet je later nog individuele score formulieren printen, doe je dat met de knop

“Score formulier printen” op dezelfde regel als de betreffende schutter.

Met de knop “Score” krijg je een nieuw venster voor de betreffende schutter in de juiste klasse, om hier zijn/haar scores in te voeren.

Met de

  1   2   3


Dovnload 305.4 Kb.