Thuis
Contacten

Hoofdpagina

Midden-Delfland, daar zit muziek in!

Dovnload 22.91 Kb.

Datum24.09.2018
Grootte22.91 Kb.

Routebeschrijving bij kaart Midden-Delfland Dagen 2018

Midden-Delfland, daar zit muziek in!”

De routebeschrijving volgt de locaties 1 t/m 18 op de kaart

Er kan op iedere gewenste locatie gestart worden en zoals de kaart laat zien kan bijvoorbeeld ook van 2 naar 18 of 17 worden gefietst.

Let wel op dat de beschrijvingen steeds naar een oplopend nummer gaan, dus als u andersom fietst (bijv. van 16 naar 12) moet u dat ook in de beschrijving omkeren.

Zaterdag en/of zondag?

Veel locaties hebben zowel op zaterdag als zondag activiteiten, echter: Den Hoorn (9) alleen op zaterdag.

U zou daar op zondag dus zelf een kortere route vanaf 7 of 8 naar 10 kunnen nemen, of vanaf 7/8 via 11 naar 10.

De activiteiten bij 17 (Broekpolder Vlaardingen) zijn uitsluitend op zondag 17 juni.

_____________________________________________________________________________________

Start route vanaf 1 (Babbersmolen, Schiedam)

Voor de Babbersmolen starten we in tegenovergestelde richting van de Brandersstad route

Sla de Lychnislaan in

neem de eerste brug over de Poldervaart naar rechts

direct na de brug linksaf

vanaf nu volg je de borden Midden Delfland Poldervaart fietsroute

bij het Franciscus Vlietland ziekenhuis rechtdoor fietspad vervolgen

Bij de onderdoorgang van de A 20 ga je linksaf onder de snelweg door

Nu rijd je door het Beatrixpark langs de Poldervaart

Als je door het park heen bent; op de T splitsing ga je links af

Na circa 100 meter sla je rechtsaf ( je volgt nu even knooppunten route naar knooppunt 73)

Je fietst via buurtschap Windas. (Hier werden kleine transport scheepjes over de kade gehesen)

Bij knooppunt 73 neem je de Midden Delfland Poldervaartfietsroute weer op

Je kringelt langs en over de Poldervaart naar de spoorbrug

Onder de spoorbrug door steek je opnieuw de Poldervaart over

Als je nu de Midden Delfland Poldervaart fietsroute volgt kom je aan bij de Kandelaar (nr.2 op de kaart)

Deze buurtschap en deze boerderij heet zo omdat aan de Schie in vroeger eeuwen een lichtbaken stond voor de scheepvaart tussen Delft en Overschie.

Aan de Schiezijde van deze boerderij is de blauwe gevelsteen met de afbeelding van de kandelaar te vinden.

Blijf de weg langs het water volgen en neem de Kandelaarbrug over de Schie. Als je de brug afgefietst bent sla dan linksaf en blijf het fietspad volgen tot aan de A13; je kunt hier rechts – links onder de A13 door en sla vervolgens links af. De weg loopt hier schuin omhoog (bij Manege Prinsenstad), sla boven scherp linksaf, je rijdt nu parallel aan de A13 op de Rijksstraatweg. Ga linksaf de Hofweg op, je komt hier langs nr. 4 op de kaart (Hoogerbrugge Limousin) dat je nu direct of straks kunt bezoeken; wij houden eerst nr. 3 aan (De Belevenisboerderij). Naast alle boerderij activiteiten tref je hier Staatsbosbeheer aan, worden rondwandelingen georganiseerd door onze werkgroep Paden en tref je een informatiekraam van de Midden-Delfland Vereniging.
vanaf Belevenisboerderij Schieveen (3)

Ga linksaf Bovendijk op, langs Rodenrijseweg door tot Hofweg. Sla linksaf Hofweg in. Na 1,8 km Hoogerbrugge Limousin (4) Bij dit loonbedrijf treft u een streekmarkt en diverse muziekoptredens

Vervolg tot eind Hofweg, rechtsaf Schieveensedijk (langs A13) tot manege, scherp rechtsaf naar beneden, weer rechts onder weg (A13) door.

Linksaf fietspad volgen tot de Schie en rechts onder Kandelaarbrug langs de Schie tot Hoeve Ackerdijk (nr. 5 op de kaart)

Alternatieven bij de kandelaarbrug (zie kaart):

Over de brug onderaan scherp links langs de Schie richting knooppunt 65.

Rij even door tot Boerderij Kandelaar (2) (Hier aansluiting naar 1 Babbersmolen Schiedam)

Ga vanaf de Kandelaar terug naar pad met bord “Midden Delfland 8” en naar knooppunt 65

Vervolg pad onder spoor door(Huigenhofpad)

Kruis weg en volg tot eind

Buig af naar rechts (Jan van Schijndelpad)

Vervolg na 50 m links (Adam Pijnackerpad)

Eind van het pad sla rechtsaf en na 50m linksaf Woudweg in

Vervolg over A4 verder Holyweg op en rij door tot Trekkade (Vlaardingervaart)

Volg tot houten brug, sla rechtsaf en ga bij de weg (Watersportweg) linksaf tot bord Kano Natsec
Sla rechtsaf voor 18 (Vlietzicht)

Volg ruim 1 km langs water tot Vlietzicht

Wij vervolgen de route op de kaart vanaf:

Hoeve Ackerdijk (5) - Tramstation Schipluiden (6) (9km)

Vanaf Hoeve Ackerdijk eind van het pad, links afslaan langs de Schie

Onder de Kandelaarbrug links af verderop weer links, de brug over

Beneden de brug rechts volgen met de Schie aan de rechterhand

Bij Vlakoverpad links af

Pad volgen

Over 2e brug links, onder spoor door.

Na de brug naar rechts.

Bij begin rood asfalt links richting knooppunt 84

Bij knooppunt 84 rechtdoor naar knooppunt 61 (A4 over, langs golfbaan, dit is de Zuidkade)

Eind van het pad, sla rechtsaf Zouteveenseweg op

Rechtsaf Keenenburgweg

Rechtsaf Agnes Croesinklaan

Links Museum het Tramstation; dit museum is zaterdag en zondag geopend van 11 – 17 uur

Museum Het Tramstation Schipluiden. (6)

Vanaf het museum linksaf de Otto van Zevenderstraat in.

Bij de kruising linksaf de Agnes Croesincklaan in.
Ga rechtdoor de Paulus Beelaertslaan op en rechtdoor over het bruggetje.
Neem bij de t-splitsing het fietspad naar links.
Neem aan het einde bij de driesprong naar links, de Tiendweg.

De eerste mogelijkheid gaat u rechtsaf = fietspad, de Tramkade.

Na 500 meter ziet u aan uw rechterhand Bezoekerscentrum Midden-Delfland (7) (u kunt hier uw fiets parkeren en het terrein bezoeken. Even verderop aan dezelfde zijde kunt u Santhee bezoeken.

Ga ter hoogte van het bezoekerscentrum over de brug richting de kerk van Op Hodenpijl en ga rechtsaf de Rijksstraatweg op.

Net voor de splitsing ziet u links Tineke van Gils Keramiek (8). U vervolgt uw route door het volgen van het fietspad langs de vaart. Ga rechtsaf over de blauwe brug terug naar het fietspad, de Tramkade.
Hier gaat u linksaf en volgt het fietspad dat het water volgt en vervolgens naar rechts afbuigt.
Na ca. 200 meter gaat u linksaf door het tunneltje en volgt het fietspad, de Tanthofkade.
U neemt de eerste straat rechts, de Kapellaan en aan het eind daarvan gaat u linksaf de Schoolstraat in. U volgt de Schoolstraat, steekt bij de verkeerslichten over en gaat over de brug De Bolle Kickert rechtdoor. U komt dan in den Hoorn (9) op het Julianaplein. Hier zijn diverse muziekoptredens en andere activiteiten.
Ga aan het einde van het Julianaplein naar links de Beatrixstraat en vervolgens weer links. U komt dan op de Streekmarkt op de Dijkshoornseweg.
Aan het eind van de streekmarkt (richting het water) komt u op de Hoornse Kade, sla hier rechtsaf.

Ga rechts (fietsrichting de Lier, Naaldwijk, Hoek van Holland), langs de informatiezuil Delflandse Trekvaarten en volg de Woudse weg. Neem het fietspad aan de linkerzijde tot aan het stoplicht en steek hier naar rechts over. Ga na overgestoken te zijn links (weer fietsstoplicht) en volg te Woudse weg tot Kleyweg (hier zaterdagmiddag optreden van de Maxima’s).

Vervolg het fietspad over de A4 en ga rechtdoor richting ’t Woudt (2 km).

Neem rechtsaf een smalle weg naar ’t Woudt (10). In het kerkje zijn zowel zaterdag als zondag mooie muziekuitvoeringen te beluisteren. Om uw weg te vervolgen fietst u vanaf ’t Woudt terug naar de Woudseweg en gaat hier rechtsaf. Volg het fietspad tot u links een tunneltje ziet en ga daar onderdoor. (U kunt eerst nog even doorfietsen over de steile brug en daarna rechts om de Groeneveldse molen te bezoeken die zaterdag 16 juni geopend is). Volg (als u het tunneltje gepasseerd bent) het fietspad langs de Zijde (ca. 3 km) tot u aankomt op de Gaagweg en aan de overkant Het Middelpunt (11) ziet. Hier kunt u op de aangegeven tijden op de Trekschuit stappen.

Vanaf ’t Middelpunt over de Dorpsstraat langs het water. Bij de 2e brug rechtsaf naar de Keenenburgweg. Na Albert Heijn linksaf de Kasteellaan in, 1e straat rechtsaf. Dat is de Otto van Zevenderstraat, waar u het museum het Tramstation vindt aan de linkerkant. 1e weg rechts, via de Agnes Croesinklaan, aan het einde linksaf, de Keenenburgweg volgen. Aan het einde van de weg buigt de weg naar rechts af. U volgt het fietspad over de Trambrug, richting Maasland (ca. 3 km tot Kwakelweg).

Bij de oversteek van de Kwakelweg gaat u rechtsaf over de brug naar de Oostgaag. Na de brug linksaf, aan de rechterkant ligt Hoeve Bouwlust (12), aan de linkerkant Bij de Buurvrouw. Daarna keert u terug naar de brug, rechtsaf richting Maasland. (U kunt hier ook de verbinding maken naar 18 Vlietzicht door rechtdoor te gaan over de Kwakelweg, bij de aanlegsteiger pontje links aanhouden, nogmaals links en een zelfbedieningspontje over de Vliet te nemen).

(Wij vervolgen de route naar Maasland). U steekt de Molenweg over naar het fietspad naar Maasland. Wilt u de molens bezoeken dan moet u links de Molenweg op.

Het fietspad naar Maasland leidt u langs de tennisbanen en het hertenkamp. Daarna gaat u linksaf de Pr. Beatrixlaan op, 2e straat rechtsaf, dat is de ’s-Herenstraat. U rijdt langs de Vliet, die links ligt. Aan de ’s-Herenstraat bevinden zich galerie Weerloos, Boerenbont en museum de Schilpen. (13)

U blijft de ’s-Herenstraat volgen, na de drempel rechtdoor, de Kerkweg op. Aan het einde van de weg ligt aan de rechterkant ’t Wapen van Maeslant. Bij de kruising gaat u links het fietspad op en gaat met de bocht mee onder het viaduct door richting Maassluis. Na de blauwe brug ligt links De Karperhoeve (14).

Vanaf de Karperhoeve ( nr 14) vervolgt u de Zuidbuurt richting Vlaardingen. Aan de rechterkant op Zuidbuurt 32 vindt u antiekwinkel Jan Huigen in de Ton ( nr 15 op de kaart). Verderop, Zuidbuurt 40, is aan het eind van de oprijlaan de Wijnboerderij ( nr 15 op de kaart) Wanneer u terug rijdt naar de Zuidbuurt en deze richting Vlaardingen verder vervolgt , vindt u op Zuidbuurt 46 Hoeve Avondrust ( nr 15 op de kaart).U vervolgt uw weg over de Zuidbuurt en bij fietskruispunt 75 gaat u rechtsaf .Bij het volgende kruispunt gaat u links af richting Vlaardingen en rijdt u achter de Buitenplaats langs ( nr 15 op de kaart). Op al deze 4 lokaties is zaterdag en zondag muziek. U vervolgt uw weg over de Zuidbuurt en gaat bij het volgende kruispunt rechtdoor richting Rotterdam. Aan uw linkerhand passeert u achtereenvolgens Galerie van B en zorgboerderij Nooitgedagt.

Vlak voordat u Vlaardingen binnenrijdt bij het blauwe bord Fietspad vindt u de achteringang van het Voedselbos( nr 16 op de kaart). Verderop bij het fietskruispunt gaat u linksaf het pad Rondom West op. U houdt twee kruispunten links aan en u komt langs de achteringang van De Vreemde Vogel ( nr 15 op de kaart). U blijft het fietspad Rondom West vervolgen. Bij de volgende kruising houdt u rechts aan en u fietst langs de Golfbaan aan uw linkerkant. U rijdt het pad Rondom West geheel uit, u gaat bij een aantal kruispunten rechtdoor tot u aan het eind bij de kruising met het Surfpad komt. Hier gaat u linksaf en vervolgens rechtsaf via het viaduct over de A20 naar de Broekpolder. Na het viaduct vervolgt u de Broekpolderweg en houdt bij het 1e kruispunt rechts aan. Bij kruispunt 74 rijdt u rechtdoor over de Broekpolderweg en passeert u aan de linkerhand de hockeyclub Pollux en de voetbalverenigingen Victoria en Deltasport en aan uw rechterhand de volkstuinen en de Scouting. U steekt bij het kruispunt naar de manege Flardinga de weg over en vervolgt rechts het fietspad .Bij het grote kruispunt waar u rechts naar Vlaardingen kunt, gaat u rechtdoor richting Schipluiden en u passeert al snel het bord Welkom in de Broekpolder. U passeert de jeu de boules baan en bij het volgende kruispunt waar skeelerbord 12 staat gaat u linksaf richting Schipluiden en Maasland de Watersportweg op. U passeert de Polderpoort en het Klauterwoud. Verderop vindt u aan uw rechterhand kanovereniging Natsec (hier zijn zondagmiddag muziekuitvoeringen) en aan uw linkerhand het Educatief Archeologisch Erf ( nr 17 op de kaart)

Overige verbindingen:

Start 17 Kanovereniging Natsec:

Rechts Watersportweg op, na 500 m rechts houten brug over, linksaf Trekkade op

Bij bord “Schipluiden 5 Pijnacker 16” Rechtsaf Holyweg op
Start 18 Brasserie Vlietzicht

Links Trekkade op ruim 1 km eind onverhard pad, bij bord “Schipluiden 5 Pijnacker 16” Links af Holyweg op. Eind Holyweg vervolg Woudweg, over A4 Eind Woudweg rechtsaf (Octave de Koninckpad)

Na 50m linksaf (Adam Pijnackerpad) Eind rechts (Jan van Schijndelpad) dan links Huigenhofpad op

Kruis weg richting knooppunt 65 onder spoor door. Van knooppunt 65 vervolg tot Schie. Sla even rechtsaf voor Boerderij de Kandelaar (2). Anders linksaf langs Schie naar knooppunt 64. Bij Kandelaar brug scherp rechts de brug over. Onder Kandelaarbrug links af naar knooppunt 8. Onder A13 door linksaf

Bij manege weer linksaf langs A13. Linkssaf Hofweg op. Na 300 m Hoogerbrugge Limousin (4). Eind Hofweg rechtsaf Bovendijk op. Doorrijden voorbij Rodenrijseweg dan na 600 m. Belevenisboerderij Schieveen (3)

• Sla linksaf voor 17 (Kanovereniging Natsec en het Educatief Archeologisch Erf in Broekpolder)
  • Museum Het Tramstation Schipluiden. (6)
  • Bezoekerscentrum Midden-Delfland (7)