Persbericht brussel, 21 april 2016 European Association Summit : een unieke combinatie van seminaries van hoog niveau en netwerken

Datum28.03.2019

Brussel, 21 april 2016

European Association Summit : een unieke combinatie van seminaries van hoog niveau en netwerken

"Early birds" kunnen zich nog één week lang inschrijven voor de European Association Summit 2016.

De European Association Summit (EAS) is de jaarlijkse bijeenkomst van internationale verenigingen, die van 31 mei tot 2 juni 2016 in Brussel wordt georganiseerd door visit.brussels. De datum nadert snel en internationale verenigingen hebben nu nog maar enkele dagen de tijd om te genieten van de voordelige "early bird" inschrijvingsvoorwaarden. Een paar weken voor het evenement kunnen we alvast enkele thema's en sprekers bekend maken.
Executives van internationale verenigingen kunnen zich nog tot en met 30 april inschrijven aan het "early bird" tarief - € 195 in plaats van € 245 - voor het jaarlijks EAS forum om te netwerken en ervaringen uit te wisselen. Wie zich inschrijft, krijgt niet alleen toegang tot de European Association Summit (EAS), maar ook tot de prestigieuze European Business Summit (EBS).

Heel wat verenigingen hebben al toegezegd voor de editie 2016, waaronder European CanCer Organisation (ECCO), European Society for Therapeutic Radiology and Oncology (ESTRO), European Association of Neurosurgical Societies (EANS), International Association of Young Lawyers (AIJA), European Tyre Recycling Association (ETRA), European Food Information Resource (EuroFIR), International Platinum Group Metals Association (IPA), International Bartenders Association (IBA), Professional Convention Management Association (PCMA)…

Tijdens de EAS zullen internationale verenigingen hun visie delen met hun peers. Alle voordrachten zijn opgebouwd rond een gemeenschappelijk thema: « Common purpose, common challenges, time to share solutions ». Met dit centraal thema, inspirerende sprekers en tal van erkende verenigingen, belooft het programma rijk te zijn aan leerzame ontdekkingen en boeiende gedachtewisselingen.
Onder de "keynote speakers" vermelden we in het bijzonder Susan West, docente aan de Solvay Business School in Brussel, die zich grotendeels richt op de ontwikkeling van leidinggevenden en hun organisaties. Zij zal het hebben over het thema "Leaderschip conversations: influencing without authorithy".

Hieronder een selectie van de voordrachten en sprekers. Nieuw dit jaar is dat een sessie gewijd zal zijn aan jonge internationale verenigingen en waar zij mee bezig zijn.

Domein: Funding

Spreker: Daniela Runchi (European Confederation of Junior Enterprises - JADE), Hugo A. Urcion (Erasmus Student Network - ESN) en Pierre-Julien Bosser (InternsGoPro - IGP) Moderator: Danièle Vranken (Federation of European and International Associations established in Belgium - FAIB)

• Titel: The use and trends in technology adoption! Is this really a way to win more reputation and members, or is it a risky business?

Domein: New Technology & Communication

Spreker: Silke Schlinnertz (Euroheat & Power), Rania Georgoutsakou (SEMI Europe), Carlos Lee (European Photonics Industry Consortium - EPIC), Alec Walker-Love (CITyFiED)

• Titel: Strategic Planning: it’s not a document! It’s an orientation!

Domein: Strategy & Governance

Spreker: Elissa Myers (Academy for Eating Disorders - AED). Moderator: Nancy Carfrae (Union of International Associations - UIA).

Domein: Event & risk management.

Spreker: Malgosia Bartozik (WindEurope). Moderator: Kai Troll (International Sport and Culture Association - ISCA)
Meer informatie over het programma

Inschrijving kan nog altijd via deze link

Meer informatie op www.easummit.brussels