Persbericht Open dagen ptc+ Oenkerk Op vrijdagmiddag 26 en zaterdag 27 maart organiseert

Datum05.12.2018

Bovenbuurtweg 27

6710 BP Ede

T. +31 (0)342 406 500

F. +31 (0)342 406 969

info@ptcplus.com

www.ptcplus.com

persbericht

Open dagen PTC+ Oenkerk

Op vrijdagmiddag 26 en zaterdag 27 maart organiseert PTC+ open dagen op haar vestiging in Oenkerk. Bezoekers kunnen dan uitgebreid kennismaken met de nieuwe rundveefaciliteiten en op zaterdag ook deelnemen aan de verschillende activiteiten op het paardencentrum. Belangstellenden zijn welkom op de Sanjesreed 4 op vrijdag tussen 13.00 en 16.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur
PTC+ neemt op 26 maart haar nieuwe rundveestal in gebruik die tegen de bestaande stal aan is gebouwd. Een hygiënesluis – naar voorbeeld uit de intensieve veehouderij - en inlooplokalen zitten in een apart gebouw op 5 meter afstand van de stal. In de nieuwe stal is veel aandacht voor dierwelzijn zoals met rubber bedekte roosters, een groot strohok als transitiestal voor de koeien rondom het afkalven en koematrassen. De koeien worden gemolken met drie melkrobots.
Veel activiteiten

Tijdens de open dagen zijn naast rondleidingen ook diverse activiteiten gepland. Centraal op de vrijdagmiddag staat een rundveebeoordelingswedstrijd door 11 teams van diverse agrarische scholen uit Nederland. De prijsuitreiking wordt gedaan door de bekende schaatsster Elma de Vries.

Op zaterdag is er niet alleen op het rundveebedrijf en de zuivelafdeling van alles te beleven, maar heeft de rijvereniging PSV-Trynwâlden samen met PTC+ een aantrekkelijk programma opgesteld op het paardencentrum.
PTC+

Bedreven raken in de wereld van plant, dier en techniek. De praktijk ervaren, zoals het echt is. Dat is PTC+. Ruim tweehonderd enthousiaste trainers spelen in op ieders persoonlijke ontwikkelplan. Respectvol, professioneel en resultaatgericht. Ondersteund door uitzonderlijke faciliteiten en leermiddelen. Jaarlijks verwelkomen wij duizenden cursisten en studenten uit verschillende landen. En delen wij onze expertise met talrijke partnerorganisaties.

///////////////////
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Geert-Jan Koning, telefoon: 0342 – 406500 of per e-mail: G.Koning@ptcplus.com.

Ede, 5 december 2018

• Veel activiteiten